Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Hemma hos mor ensam igen...

Av Jeanette - 21 juni 2012 15:16

Igår eftermiddag va jag med Patrik till bilprovningen, för besiktning av släpet. Första gången jag var där sen jag va runt fem år ungefär.


Och släpet gick igenom! Nu är det bara att kasta upp massor med skit och åka iväg till återvinningen! =)


Sen när vi kom hem så började Patrik med gräsmattan och jag rensade lite ogräs. Blev sen lite mat och sen lite snarkning på soffan en stund. ;-)


Imorse när jag kom hem, så bytte jag kläder, pysslade lite och åkte sen hem till mor. Suttit i solen och solat (mamma i skuggan) och varit uppe på Centrum en stund. Fick krama om farmor och faster också där! =)


Sen gick vi hem och åt mat.


Efter maten la jag mig på soffan för att titta på tv. Vaknade en timme senare av att mamma sa hej då och att hon skulle åka till jobbet. Ojdå... Förlåt mamma!


Nu så har jag suttit här en stund och mailat lite och nu bloggar här.


Hoppas på att Patrik slutar i normal tid idag så vi kan åka hem och pyssla i trädgården innan det är dags att sova. Eller man kanske ska skita i att pyssla idag och bara sitta på altanen och njuta. Vi får se vad vi hittar på!


Nu dags att sätta sig på mammas altan och njuta av värmen en stund!


/Jeanette

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 6 september 2012 20:39

Idag fick jag papper från Skatteverket att mitt efternamns byte har gått igenom. :-) Varför jag ville byta beror på att jag har sedan jag varit 15 velat heta samma som min mormor och morfar. Men av olika anledningar så har bytet inte blivit gjort...

Av Jeanette - 31 augusti 2012 08:43

Som vanligt så springer dagarna förbi.   Vissa dagar har det hänt massor och andra dagar inte ett skit. Men jag har ändå på något viss inte hunnit med att skriva här. Som vanligt! Prioriterar andra saker helt enkelt.   Sommaren är i stort se...

Av Jeanette - 21 juli 2012 20:39

Idag cyklade vi bort till netto för att Simon skulle köpa nåt där. Sen tog vi bussen ner till stan för en sväng till bibblan. Simon ville även kolla in slottsmuseet så när vi ändå va i närheten så gick vi in där. Mamma ringde medan vi va där och fråg...

Av Jeanette - 20 juli 2012 22:42

Hämtade hem barnen vid elva och när vi kom hem började vi med att smörja kedjan på Simons cykel. Sen gick vi till affären och handlade lite och sen smörja kedjan på Pontus cykel och lite utelek. Sen ville barnen gå in och se på film och äta lite godi...

Av Jeanette - 17 juli 2012 17:11

Äntligen är väntan slut! Har Väntat några månader på att appen ska komma så man kan blogga från mobilen om man vill! Sitter i alla fall nu i bilen på väg hem från Stockholm. Kommer bilder och lite text om vad vi har gjort där. Om man skulle ...

Presentation

Jeanette heter jag och bor i Linköping med mina två busfrön.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards